Andrej Pečjak: »Čez nekaj let bo imel praktično že vsak električni avto«

Ekipa portala Zeleni genij se je tokrat o elektromobilnosti pogovarjala s pionirjem elektromobilnosti v Sloveniji, Andrejem Pečjakom. Zaupal jim je, katere so še tiste manj znane prednosti električnih avtomobilov in kakšni so premiki na področju elektromobilnosti v bližnji prihodnosti.

Andrej se je z električnimi avtomobili začel ukvarjati že kot študent, najprej s predelavami, kasneje pa so v Inštitutu Metron začeli razvijati tudi druga področja elektromobilnosti. Pred leti je postavil pomemben mejnik s takrat največjim dosegom električnega avtomobila z enim polnjenjem, to je malo več kot ima danes večina serijskih avtomobilov. Njihova prioriteta sedaj niso več predelave ampak se na Inštitutu občasno lotijo le še kakšnih bolj posebnih projektov predelav (predelava avtomobila iz filma Vrnitev v prihodnost). Večino njihovega časa sedaj predstavlja izdelava prenosnih polnilnih postaj in dinamičnih polnilnih postaj, katere polnjenje prilagajajo porabi. Veliko tudi delajo s projektom trajnostnega energetskega kroga, kjer avto postane tudi aktivni del elektroenergetskega sistema.

Andrej Pečjak, pionir elektromobilnosti v Sloveniji in direktor Inštituta Metron

Z Andrejem so se srečali na nedavnem 12. GEN-I srečanju partnerjev, saj Inštitut Metron in družba GEN-I tesno sodelujeta na področju elektromobilnosti in tudi na področju, kjer se stikata elektromobilnost in energetika. Na srečanju je bilo glavno sporočilo, da je elektro energetski sistem na pragu velikih sprememb. Poslanstvo GEN-I presega zanesljivo in konkurenčno oskrbo z energijo in je omogočiti odjemalcem zeleno transformacijo in znižanje ogljičnega odtisa, zato GEN-I razvija številne energetske storitve upravljanja z energijo, je poudaril dr. Robert Golob, predsednik uprave GEN-I. Kot kaže, se nam res obeta bolj zelena prihodnost, je potrdil tudi Pečjak. Na vprašanje, kako se bo elektromobilnost prihodnosti razlikovala od današnje, je odgovoril, da avto ne bo več samo avto, ampak bo hkrati tudi zalogovnik energije in bo pravzaprav aktivno sodeloval v procesu energetike. »Razlikovala se bo tudi v tem, da bomo imeli mestne avtomobile, ki bodo imeli nekje do 200 kilometrov dometa, pa tudi avtomobile za daljše razdalje, ki bodo imeli od 600 do 800 kilometrov dometa.« Kot za konec je še dodal, da bo čez nekaj let praktično že vsak imel električni avto, res pa je, da bo do takrat na več ravneh treba še veliko narediti in spremeniti.
Več v članku.