Kako e-mobilni smo Slovenci?

Na novem portalu Zeleni genij ste v mesecu marcu odkrivali vse o elektromobilnosti oz. e-mobilnosti, ki uvaja nov koncept urbane mobilnosti. E-mobilnost temelji na zeleni energiji, zmanjšanju ogljičnega odtisa ter hrupa in s tem posledično v prvo vrsto postavlja ohranjanje okolja. V prvem članku »Kako e-mobilni smo Slovenci?« so razkrili, zakaj ponovno postavljamo v prvo vrsto ohranjanje okolja, kdaj in zakaj je prišlo do ponovne oživitve in kako zelo e-mobilni smo trenutno Slovenci?

Da se ponovno vračamo h koreninam avtomobilskega razvoja, nam kaže zgodovina razvoja električnega avtomobila od leta 1881. Takrat je bil prvič predstavljen v Parizu, kar je pet let pred prijavo patenta Carla Benza za avtomobil na bencinski motor. Temu je sledil hiter razvoj, saj je bilo v naslednjem desetletju kar tretjino vozil v New Yorku električnih. Rast se je upočasnila s pocenitvijo avtomobilov na bencin in izumom električnega zaganjača, kasneje pa še zaradi potrebe po daljšem dosegu in najdbo nafte v Teksasu. Leta 1935 so dokončno izginili s cest. Do ponovne oživitve je prišlo zaradi naftne krize v sedemdesetih letih. Omembe vredni premiki so se začeli v Kaliforniji leta 1990 zaradi onesnaženosti. Dokončen vzpon smo ponovno doživeli leta 2000, predvsem zaradi uporabe litij-ionskih baterij in visokih cen fosilnih goriv. Tesla je s prvim športnim električnim avtomobilom leta 2008 spodbudil zanimanje javnosti in drugih proizvajalcev po vsem svetu, da so začeli v svojo ponudbo vključevati tudi električna vozila. Slovenija ni nobena izjema, saj se po slovenskih cestah po podatkih EAFO (European Alternative Fuels Observatory) vozi približno 1800 električnih vozil. Samo lani je bilo na novo registriranih kar 470 baterijskih električnih vozil, kar je skoraj 40 odstotkov več kot leto poprej.

GEN-I kot vodilni promotor zelene transformacije in partner projekta Zeleni genij je v članku podal izkušnje uporabe električnih vozil iz svojega voznega parka – kako ga je polniti, kakšne so težave in izzivi z infrastrukturo, priključnimi močmi, kako se izvedejo plačila na polnilnici, registracija in kaj vse je potrebno, da zadostimo potrebe po mobilnosti s čim več udobja. S testiranjem želi preučiti vse prednosti in pasti novih tehnologij za snovanje novih rešitev za boljšo uporabniško izkušnjo strank.

GEN-I svetuje, da slovenski uporabniki začnejo razmišljati o nakupu električnega vozila, saj se splošni trend nagiba v smer izgradnje domačih sončnih elektrarn. To pomeni, da bo uporabnik električnega vozila lahko sam doma proizvajal zeleno energijo za svoj avtomobil in imel 'gorivo' praktično zastonj.

Več si lahko preberete v članku.